Δωρεάν εργαλείο επαγγελματικού προσανατολισμού από τον ΕΟΠΠΕΠ. Δωρεάν συμβουλευτική από το ΣΘΕΝΟΣ


Αναρωτήθηκες ποτέ αν έχεις ενδιαφέρον για να ασχοληθείς επαγγελματικά με τις τέχνες; Αν θα ήθελες να γίνεις έμπορος; Αν είσαι αρκετά υπομονετικός για να δουλέψεις με παιδιά; Αρκετά επικοινωνιακός για να κάνεις δημόσιες σχέσεις;

Αλλαγές στην Παιδεία: Πώς θα γίνεται η είσοδος στα ΑΕΙ, τι θα συμβεί σε Γυμνάσιο και Λύκειο


Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας, με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη σχολική χρονιά.
Οι αλλαγές υπό την ονομασία «Τριετές σχέδιο για την Παιδεία», τις οποίες προανήγγειλε ο Κώστας Γαβρόγλου κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής του υπουργείου Παιδείας μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό, εκτείνονται σε έξι άξονες και βρίσκονται υπό επεξεργασία τους τελευταίους μήνες, ήδη από την υπουργία του Νίκου Φίλη.
Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να σημειώνει ότι το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων έχει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας, είναι αδιάβλητο και λειτουργικό, αλλά έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του, μετατρέποντας το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο.

Δημοσιεύτηκε το Φ.Ε.Κ. με την ύλη για τις #panelladikes2017, #panellhnies2017

Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2017 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ' τάξης Γενικού Λυκείου

Η ώρα του μηχανογραφικού – Καθημερινά και Απλά ΕΡΤ3


Δείτε το βίντεο με ολόκληρη τη συνέντευξη

Το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Υπάρχει λύση; Ναι υπάρχει. Ποια; Το σύστημα εξετάσεων να επιστρέψει στις βασικές αρχές που υπαγορεύουν ότι κάθε νέος και νέα, εφόσον έχουν ολοκληρώσει το Λύκειο, έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιήσει τις σπουδές που επιθυμούν. Επομένως μας ενδιαφέρει τι θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά, και δίνουμε πρωταρχική αξία σ΄αυτό, θεωρώντας ότι αν αγαπήσουν τις σπουδές και το τμήμα τους, και η απόδοσή τους θα βελτιωθεί, και πιο γρήγορα θα τις περατώσουν

Πανελλαδικές 2016: 2.300 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 69.985 ΘΕΣΕΙΣ διεκδικούν φέτος μια θέση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με το παλιό σύστημα εξετάσεων


σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, καθορίστηκε στο 4% το ποσοστό των θέσεων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ που προορίζονται για τους μαθητές των γενικών λυκείων και την ομάδα Β' των επαγγελματικών λυκείων.

Νέο αρθράκι μας στο LinkedIN


..Όταν φύσηξε ο μνημονιακός Βαρδάρης και ξήλωσε τους δημοτικούς αστυνόμους στην ετερόφωτη πρώην μπουγατσούπολη, νυν εσπρεσο-φρεντούπολη της καρδιάς μας, δεν έκλαψε κανείς. Για πολλούς οι ανελέητοι πρασινάνθρωποι με το ύφος τετρακοσίων-πενήντα-δώδεκα καρδιναλίων, πήραν εκείνο που τους άξιζε...

Το μεγαλύτερο μυστικό: ΓΙΑΤΙ;

Ποιο το κίνητρό σας;
Είναι εκείνη η μοναδική διαδικασία όπου όλα όσα είστε, (οικογένεια, ανατροφή, αξίες, ερεθίσματα, εκπαίδευση, αγωγή, εμπειρίες, συναναστροφές, φιλίες... ) συντελούν, νοηματοδοτούν και παράγουν τον βαθύτερο προσωπικό μας λόγο, την αιτία, το όραμα, τον σκοπό, ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
Αναρωτηθείτε ΓΙΑΤΙ κάνω αυτό που κάνω;(πχ δίνω Πανελλήνιες)
Σκάψτε, αναρριχηθείτε, βουτήξτε, μέσα σας, βρείτε το ΓΙΑΤΙ πίσω από κάθε προσπάθεια.
Η απάντηση γίνεται φωτεινό σημείο στον ουρανό.
Η απάντηση κάνει την προσπάθεια να αξίζει τον κόπο.
Η απάντηση μας δίνει κουράγιο και δύναμη κάθε ημέρα και κάθε νύχτα, μέχρι την πραγμάτωση του ονείρου.
Η απάντηση είναι πηγή έμπνευσης, πυξίδα και ασφάλεια, στο δύσκολο ταξίδι της κατάκτησης του ονείρου.
Η απάντηση είναι και το μέτρο της προσωπικής μας ευθύνης, που η ηλικία του καθενός μας απαιτεί.
Ο γόρδιος θεσμός των πανελλαδικών ή των εξεταστικών στις σχολές των φοιτητών και σπουδαστών, με το 70% των μαθητών να μη ξέρουν ΓΙΑΤΙ δίνουν εξετάσεις, ΓΙΑΤΙ θα πάρουν το τάδε πτυχίο, μοιραία γίνεται γόρδιος "φιόγκος" που μας πάει... τζιτζί!!

Ανάπτυξη soft skils* στο σχολικό περιβάλλον

Γνωρίζουμε πως “επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως”. Αυτό το γνωρίζουν πάρα πολύ καλά, αθλητές, χορευτές, μουσικοί, καλλιτέχνες (γενικώς).. 
Μπορείτε αφ’ενός να αναζητήσετε στον ιστό ποια η ιστορία πίσω από την ρήση, αφ’ετέρου να σκεφτείτε ποιες άλλες επαγγελματικές ή κοινωνικές ομάδες γνωρίζουν πολύ καλά στην πράξη, την αξία της επανάληψης.
Τι σημαίνει όμως αυτή η μία και μόνη λέξη στο σχολικό περιβάλλον;
Η επανάληψη είναι τέχνη, απαιτεί ένα ιδιαίτερο mindset, είναι μια δεξιότητα που κατακτιέται αρκεί να τεθεί σε σωστή βάση.
Γίνεται πολύς λόγος εσχάτως για την ανάπτυξη δεξιοτήτων (soft skills) στην συμβουλευτική καριέρας και το life coaching.
Όλα τούτα αποτελούν μακρινή πραγματικότητα για την ελληνική σχολική και ακαδημαϊκή κοινότητα.
Εμείς πιστεύουμε ακράδαντα πως η κοινή μας εμπειρία, οφείλει να να καταγραφεί, να συστηματοποιηθεί και να αποτελέσει την κοινωνική μας προίκα, στις επόμενες γενιές.
Μπορεί οι δυτικοί πολιτισμοί να δυσκολεύονται στη μετάφραση ή την κατανόηση μιας δικής μας έκφρασης π.χ. Ελληνικό φιλότιμο (αν και ευτυχώς υπάρχουν πολλά βιντεάκια επί του θέματος), η ανάπτυξη δεξιοτήτων στο σχολικό περιβάλλον είναι για εκείνους πρόκληση, αλλά για εμάς ανάγκη και απαίτηση, λόγω της δυσχερούς οικονομικο-κοινωνικής κατάστασης της χώρας.
Ας επιστρέψουμε στο θέμα μας, την επανάληψη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο στο σχολικό και το πρώιμο ακαδημαϊκό περιβάλλον.

Η επανάληψη είναι τέχνη!
Η επανάληψη είναι τέχνη, φέρει την προσωπική σφραγίδα του μάθητή ή της μαθήτριας και πιστοποιεί τη δική τους ξεχωριστή “διαβαστική προσωπικότητα”.
Εάν θεωρήσουμε δεξιότητα την δυνατότητα του μαθητή-μαθήτριας να οργανώνει μια αποτελεσματική επανάληψη, τότε μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την οργάνωση της επανάληψης σαν αυτοτελές project.
Το project management απαιτεί την γνώση των πόρων μας. Στην υπόθεση της σχολικής επανάληψης, βασικός πόρος είναι ο χρόνος και η διαχείρισή του.
Αν οι μαθητές δεν πειραματιστούν και δεν καθοδηγηθούν σωστά στην οργάνωση της δικής τους επανάληψης από τους καθηγητές τους, ενδέχεται να πελαγώσουν, να αγχωθούν και να αισθάνονται οτι απέτυχαν.
Αν δεν δοκιμάσουν τρόπους, αν δεν χρονομετρήσουν, αν δεν απαλαχτούν από το άγχος του να αποδείξουν σε κάποιον τι αξίζουν, δεν θα απολαύσουν την πραγματική χαρά της τέχνης της επανάληψης.
Είναι η χαρά της δημιουργίας. Η πεμπτουσία της επανάληψης, κρύβεται στην καλλιτεχνική δημιουργία. Ο μαθητής εμπνέεται από τα ερεθίσματα (σχολικά και εξωσχολικά βιβλία, από σημειώσεις δικές του και του καθηγητή, το διαδίκτυο κ.α.) και ουσιαστικά επιχειρεί να ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ που θέλει να διαβάσει.
Είναι ανάγκη η ανάπτυξη μαθημάτων με τη μορφή σεμιναρίων, που προσφέρουν σε μαθητές και πρωτοετείς φοιτητές, την ευκαιρία να αναγνωρίσουν την αξία της επανάληψης. Να πειραματιστούν στην τέχνη της καλής επανάληψης. Να απολαύσουν την χαρά και την ικανοποίηση της δημιουργίας, σε χρόνους μικρότερους από εκείνους που φαντάστηκαν ποτέ.
Τελικά κερδίζοντας το στοίχημα μιας καινούριας δεξιότητας, ο μαθητής-μαθήτρια κερδίζουν περισσότερο χρόνο για τον εαυτό τους.
Είναι λοιπόν μια γεννήτρια ελεύθερου χρόνου για τα παιδιά, η τέχνη της επανάληψης, γι’αυτό και μόνον αξίζει τον κόπο.


Kosmidis Eleftherios

Σθένος® εκπαιδευτικά σεμινάρια


*Για περεταίρω προβληματισμό παραθέτουμε μια ενδεικτική λίστα μαλακών δεξιοτήτων (soft skills), η οποία υποστηρίζει και τεκμηριώνει στην ανάλυση που προηγήθηκε.

Growth mindset (ανάπτυξη νοοτροπίας)
Self-awareness (διαχείριση άγχους)
Emotion regulation (ρύθμιση συναισθημάτων)
Self-confidence (εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας)
Stress management (διαχείριση άγχους)
Resilience (ελαστικότητα)
Skills to forgive and forget (δεξιότητες συγχώρησης και α-μνησικακίας)
Persistence and perseverance (επιμονή)
Patience (υπομονή)
Perceptiveness (διορατικότητα)

Άρθρο μας στο Linkedin: Συστηθήκαμε;



".. Κάπως σκληρά και αφτιασίδωτα τούτα 
τα γραψίματά μου. Μην αποζητάτε την αυθεντία στους λόγους μου, την αγωνία,
την ειλικρίνεια και την αυθεντικότητα γυρέψτε.."


Διαβάστε τη συνέχεια εδώ






Μέχρι τα Χριστούγεννα τι κάνουμε;

Είναι μερικές φορές που πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό.
Άλλοτε φταίνε οι άλλοι, σπανίως φταίμε εμείς και πότε πότε δε φταίει.. κανείς.
Ποιο είναι το θέμα μας;
Κοντεύουν Χριστούγεννα, ποιο άλλο.
Την παρατεταμένη “καλοκαιρίτιδα” διαθέχτηκε μια πρώϊμη “Χριστουγεννίτιδα”.
Τη νύχτα της  94ης Αυγούστου διαδέχτηκε το ξημέρωμα της 32ης ημέρας πριν τα Χριστούγεννα!
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΟΚ!

Γλυκόπικρα λυσσανάλατα μαθητοβάσανα


Οι εποχές αλλάζουν. Οι άνθρωποι δύσκολα..
Δεν επαναλαμβάνεται η Ιστορία, τα πάθη των ανθρώπων παραμένουν αναλοίωτα.

Στην περίπτωσή μας, όποτε τυχαίνει να έχουνε οι μαθητές κολλητές αργίες, οι γονείς δεν τους αφήνουν στην ησυχία τους.

Τι σε προβληματίζει;


Τελικά το φθινόπωρο δεν ήρθε ποτέ. Γονείς και εκπαιδευτικοί προβληματίζονται για τα παιδιά, για τους μαθητές. Ετούτη η χρονιά είναι χειρότερη από κάθε άλλη. Τι να φταίει άραγε;
Συζητώντας με τα ίδια τα παιδιά, αντιλαμβάνομαι πως ακόμα σέρνουν την καλοκαιρινή τους διάθεση, με νύχια και με δόντια. Άμα τους ρωτήσετε την ημερομηνία θα σας πουν 81 Αυγούστου...

Γιατρέ μου το παιδί μου δε διαβάζει τι να κάνω;



Τα παιδιά παίζουν, χαζεύουν, ξεχνιούνται, πεινάνε όλη την ώρα, κολλάνε σε άσχετα πράγματα, άλλοτε άχρηστα και μερικές φορές επικίνδυνα.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ


Η τέχνη της καλής επανάληψης

Αφοσιωμένοι στην αποστολή μας, βρίσκουμε λύσεις για τα παιδιά. Ζώντας μέσα στην αγορά και αντιλαμβανόμενοι την κρίση σαν γεννήτρια ιδεών, μειώνουμε δραστικά τα κόστη για την οικογένεια.

Η “εξίσωση” της ευτυχίας είναι απλή: ΘΕΛΩ + ΘΥΣΙΑ = ΕΥΤΥΧΙΑ


Κοσμίδης Λευτέρης
Φυσικός, σύμβουλος εκπαίδευσης
Οι μέρες αυτές του Σεπτέμβρη, συνήθως οι καταστάσεις, μας δίνανε μια “γερή κλωτσιά” για να αρχινίσει το παραμύθι της ζωής μας, “.. κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη δώστης κλώτσο να γυρίσει παραμύθι να αρχινίσει..” που μας παροτρύνει και η λαϊκή μας παράδοση.

Αυγούστου σκέψεις

Καλό μήνα με υγεία ευτυχία και έμπνευση για όλες και όλους.
Η σκέψη μου μένει στα παιδιά που τώρα ξεκινούν την προσπάθεια για την Γ΄λυκείου. Ό,τι και να πω για τα παιδιά αυτά, ακροβατεί επικίνδυνα στο όριο του “εκπαιδευτικού λαϊκισμού”. Είναι μια διαρκώς τροφοδοτούμενη και ετησίως ανανεούμενη κοινωνική τάξη, που παραμένει εκεί καρτερικά με τη σειρά της, να δώσει τον “υπερ πάντων” αγώνα.

Το καλοκαίρι μας είναι η λιγότερο παραγωγική περίοδος.

Είναι δύσκολο να κοστολογήσουμε τη ζημία από τη μειωμένη παραγωγικότητά μας. Να αναγάγουμε σε ευρώ, τον χαμένο χρόνο στη δουλειά μας.
Είναι δύσκολο για δύο λόγους:
Αδιαφορία:  Ο πρώτος λόγος είναι πως δε μας ενδιαφέρει. Στην Αμερική που μάλλον τους ενδιαφέρει, έρευνα έχει υπολογίσει πάνω από 500 δις δολάρια κάθε χρόνο, τη ζημία για την Αμερικανική οικονομία, με μόνον μία χαμένη εργατοώρα τη μέρα, ανά εργαζόμενο.
Ανεργία: Ο δεύτερος λόγος είναι τα υψηλά ποσοστά ανεργίας. Είναι μάλλον τραγικό να συζητούμε για την παραγωγικότητα ενός ανέργου, ε;

Το σύστημα είναι ένοχο…

θυμός
Το σύστημα είναι ένοχο
και οι συνθήκες της ζωής.
Το σύστημα είναι ένοχο,
μα δεν το δίκασε κανείς.
Στέλιος Καζαντζίδης 1987 
——————————————————————————————————

Για τα παιδιά που βρίσκονται στη δεύτερη τάξη του λυκείου

Σήμερα την ανάρτηση αυτή την αφιερώνουμε στα παιδιά που βρίσκονται στη δεύτερη τάξη του λυκείου. Σε αυτούς που του χρόνου θα διαγωνιστούν στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Εσείς παιδιά που έχετε μπει για «σωτάρισμα» ήδη από τη φετεινή χρονιά, καλείστε πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι από τις προαγωγικές σας εξετάσεις, να επιλέξετε κατεύθυνση. Να επιλέξετε και φροντιστήριο. Μεταξύ μας τίποτα δεν θα επιλέξετε εσείς. Για ψαχτείτε;

Εάν όντως έχετε επιλέξει επάγγελμα congrats, έχετε κάνει τη μισή δουλειά. Όσοι πάλι δεν επιλέξατε δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό, γιατί ο επερχόμενος κόπος και η απαιτούμενη θυσία, πρέπει να έχουν αντίκρυσμα.

Βασανίζομαι (project #ΠΑΝΤΕΤΡΑΓΩΝΟ)

( Ωδή σε όσους τελευταία στιγμή αποφάσισαν να συμμετέχουν στις πανελλαδικές της πανδημίας ) Αν λοιπόν ταίριαζε ένα τίτλος στο μέχρι σήμερα α...