Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας, με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη σχολική χρονιά.
Οι αλλαγές υπό την ονομασία «Τριετές σχέδιο για την Παιδεία», τις οποίες προανήγγειλε ο Κώστας Γαβρόγλου κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής του υπουργείου Παιδείας μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό, εκτείνονται σε έξι άξονες και βρίσκονται υπό επεξεργασία τους τελευταίους μήνες, ήδη από την υπουργία του Νίκου Φίλη.
Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να σημειώνει ότι το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων έχει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας, είναι αδιάβλητο και λειτουργικό, αλλά έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του, μετατρέποντας το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο.
Επιπλέον, ο βαθμός των εξετάσεων σε συνδυασμό με την επίδοση των μαθητών κατά τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, θα καθορίζουν τον βαθμό του απολυτηρίου, το οποίο γίνεται πλέον Εθνικό και θα είναι κατά τα πρότυπα του International Baccalaureate, όπως αποκάλυψε ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Στην πρώτη ομάδα θα περιλαμβάνονται Νεοελληνική γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική διδασκαλία και νεοελληνική λογοτεχνία), Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία, με την αξιολόγηση των μαθητών σε αυτά τα μαθήματα να γίνεται με μια ωριαία γραπτή εξέταση κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου, ενώ τον Ιούνιο θα γίνεται γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση. Όσον αφορά τη βαθμολογία, αυτή θα διαμορφώνεται από το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών πρώτου και δεύτερου τετραμήνου μαζί με τον βαθμό των εξετάσεων του Ιουνίου.
Στη δεύτερη ομάδα μαθημάτων περιλαμβάνονται: Αρχαία ελληνική γλώσσα, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Δεύτερη ξένη γλώσσα και Οικιακή Οικονομία. Η αξιολόγηση θα γίνεται με μια ωριαία γραπτή εξέταση σε κάθε τετράμηνο, ενώ δεν θα υπάρχει εξέταση τον Ιούνιο, ενώ για η βαθμολογία θα διαμορφώνεται από τον μέσο όρο των βαθμών των δύο τετραμήνων.
Στην τρίτη ομάδα μαθημάτων περιλαμβάνονται Τεχνολογία-Πληροφορική, Μουσική-Καλλιτεχνικά και Φυσική αγωγή, στα οποία δεν θα εξετάζονται γραπτώς οι μαθητές, ενώ η βαθμολογία θα διαμορφώνεται από τον μέσο όρο των βαθμών των δύο τετραμήνων.
Ήδη το σύνολο των 5.394 Νηπιαγωγείων λειτουργούν ως Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, ενώ θεσμοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο για τους νηπιαγωγούς.
Περαιτέρω σχεδιασμός
* Διορισμοί νηπιαγωγών, προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού.
* Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο.
* Σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών / τμήμα.
* Αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών / έμφαση στην διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μεταναστών, ευάλωτων ομάδων).
Περαιτέρω σχεδιασμός
* Ενιαίου τύπου Ολιγοθέσιο Ολοήμερο Δημοτικό, για 900 1/θέσιες, 2/θέσιες και 3/θέσιες σχολικές μονάδες (υλοποίηση από την επόμενη σχολική χρονιά).
* Επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης.
* Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό.
* Πιλοτική αναβάθμιση καλλιτεχνικών μαθημάτων.
* Σταδιακή μείωση των μαθητών / τμήμα (στόχος οι 22 / τμήμα).
Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να σημειώνει ότι το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων έχει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας, είναι αδιάβλητο και λειτουργικό, αλλά έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του, μετατρέποντας το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο.
Επιπλέον, ο βαθμός των εξετάσεων σε συνδυασμό με την επίδοση των μαθητών κατά τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, θα καθορίζουν τον βαθμό του απολυτηρίου, το οποίο γίνεται πλέον Εθνικό και θα είναι κατά τα πρότυπα του International Baccalaureate, όπως αποκάλυψε ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Τι αλλάζει στο Γυμνάσιο
Σε ότι αφορά τις αλλαγές στο Γυμνάσιο, αυτές είναι ήδη σε ισχύ για τους μαθητές που φοιτούν σε αυτό, με τα τρίμηνα να γίνονται τετράμηνα και τους μαθητές να βρίσκονται σε μια συνεχή αξιολόγηση. Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο έχουν να κάνουν με τις ομάδες μαθημάτων, που θα χωρίζονται πλέον σε τρεις.Στην πρώτη ομάδα θα περιλαμβάνονται Νεοελληνική γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική διδασκαλία και νεοελληνική λογοτεχνία), Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία, με την αξιολόγηση των μαθητών σε αυτά τα μαθήματα να γίνεται με μια ωριαία γραπτή εξέταση κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου, ενώ τον Ιούνιο θα γίνεται γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση. Όσον αφορά τη βαθμολογία, αυτή θα διαμορφώνεται από το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών πρώτου και δεύτερου τετραμήνου μαζί με τον βαθμό των εξετάσεων του Ιουνίου.
Στη δεύτερη ομάδα μαθημάτων περιλαμβάνονται: Αρχαία ελληνική γλώσσα, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Δεύτερη ξένη γλώσσα και Οικιακή Οικονομία. Η αξιολόγηση θα γίνεται με μια ωριαία γραπτή εξέταση σε κάθε τετράμηνο, ενώ δεν θα υπάρχει εξέταση τον Ιούνιο, ενώ για η βαθμολογία θα διαμορφώνεται από τον μέσο όρο των βαθμών των δύο τετραμήνων.
Στην τρίτη ομάδα μαθημάτων περιλαμβάνονται Τεχνολογία-Πληροφορική, Μουσική-Καλλιτεχνικά και Φυσική αγωγή, στα οποία δεν θα εξετάζονται γραπτώς οι μαθητές, ενώ η βαθμολογία θα διαμορφώνεται από τον μέσο όρο των βαθμών των δύο τετραμήνων.
Το Τριετές σχέδιο για την Παιδεία
Το «Τριετές Σχέδιο για την Παιδεία», που φέρνει τη Δευτέρα στο φως η «Αυγή», χρήζει εξειδίκευσης ως προς τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησής του, γεγονός για το οποίο δεσμεύτηκε ο υπουργός Παιδείας. Κατά τις πληροφορίες, αυτό θα γίνει μέσα στον Νοέμβριο, στο πλαίσιο των προγραμματικών στοχεύσεων της νέας πολιτικής ηγεσίας.Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Α. ΝηπιαγωγείοΉδη το σύνολο των 5.394 Νηπιαγωγείων λειτουργούν ως Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, ενώ θεσμοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο για τους νηπιαγωγούς.
Περαιτέρω σχεδιασμός
* Διορισμοί νηπιαγωγών, προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού.
* Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο.
* Σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών / τμήμα.
* Αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών / έμφαση στην διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μεταναστών, ευάλωτων ομάδων).
Β. Δημοτικό Σχολείο
Σημαντικότερη μεταρρύθμιση αυτή του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου. Ο νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου επεκτείνει τα προσφερόμενα διδακτικά αντικείμενα σε όλα τα 4/θεσια και άνω δημοτικά.Περαιτέρω σχεδιασμός
* Ενιαίου τύπου Ολιγοθέσιο Ολοήμερο Δημοτικό, για 900 1/θέσιες, 2/θέσιες και 3/θέσιες σχολικές μονάδες (υλοποίηση από την επόμενη σχολική χρονιά).
* Επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης.
* Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό.
* Πιλοτική αναβάθμιση καλλιτεχνικών μαθημάτων.
* Σταδιακή μείωση των μαθητών / τμήμα (στόχος οι 22 / τμήμα).
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Α. Νέο Γυμνάσιοδιαβάστε τη συνέχεια εδώ